تحقیق و توسعه


ما برای مشکلات شما ایده داریم!

تحقیق و توسعه

تحقیق و توسعه (R&D مخفف Research and Development ) نقش بسیار مهمی در موفقیت کاری دارد و به استقامت کسب و کار کمک می کند . تحقیق و توسعه ، کشف دانش جدید درباره محصولات ، فرآیندها و خدمات و بکارگیری دانش برای ایجاد محصولات ، فرآیندها و خدمات جدید و توسعه یافته است که نیازهای بازار را پوشش دهی می نماید.



تحقیق و توسعه به فرایندی اشاره دارد که متعهد به ارائه طرح با هدف نوآوری هستند. این اولین مرحله برای توسعه و یا ارتقای یک کسب و کار می باشد. هدف این است که معمولا اتفاقی جدیدی را به بازار عرضه کند. این اتفاق جدید گاه یک محصول و گاه یک خدمت جدید می باشد. شرکت ها در تمام بخش ها و صنایع فعالیت های R & D را انجام می دهند. شرکت ها از طریق این پیشرفت ها و توسعه محصولات و خدمات جدید، رشد می کنند و به رقابت در بازار می پردازند. به طور کلی تحقیق و توسعه گام نخست بقا و همچنین افزایش سهم در بازار می باشد.
تحقیق و توسعه تاثير مستقيمی بر نوآوری، بهره وری، كيفيت، سطح استاندارد زندگی، سهم بازار و نيز ديگر عواملي كه در افزايش توان رقابتي سازمانها موثر هستند، دارد.واحد تحقیق و توسعه، قلب یک شرکت یا سازمان است و نقش آن تغذیه تکنولوژیکی شرکت در همگامی با روند پیشرفت علم و دانش و خواسته های مدیریت است. واحدهای تحقیق و توسعه باید جستجوگر تکنولوژی و نوآوری باشند .
تحقیق و توسعه، کار خلاقانه‌ای است که در یک چارچوب سیستماتیک سامان می‌یابد تا به دانش موجود در زمینه‌ی انسان، فرهنگ و جامعه بیفزاید و برای این دانش، کاربردهای تازه‌ای را ایجاد کند.





اهداف تحقیق و توسعه

اهداف واحد تحقیق و توسعه که در جهت تلاش برای دستیابی به سطح مطلوب برای یک سازمان می¬باشد، براساس اولویت¬ها و نیازهای آن سازمان در یک چارچوب منسجم تدوین می¬گردند که می¬توان برخی را به شرح زیر نام برد.
1- تولید محصول یا محصولات جدید و ارتقای کیفیت؛
2- تولید دانش نوین به منظور توسعه محصولات و بهینه ¬سازی فرآیندها؛
3- بازدهی سریع سود، بهبود سریع عملکردها؛
4- کشف و درک فرصتها و نیازهای بازار؛
5- پاسخ به نیازها و خواسته ¬های مصرف¬ کنندگان و ایجاد رفاه و آسایش برای مردم؛
6- مشارکت قوی در جریانهای دانش و یادگیری؛
7- ارتقای بازدهی فعالیت¬ نیروی انسانی که نهایتا باعث افزایش درآمد افراد نیز می¬گردد؛
8- افزایش نیروی رقابتی در عرصه¬ های داخلی و خارجی و حضور فعال در بازارهای جهانی؛
9- ارتقای میزان خوداتکایی؛
10- تحقیقات در راستای کاهش ضایعات تولیدی و یافتن راهکارهای هوشمندانه برای کاهش هزینه تولید؛
11- آنالیز دقیق وضعیت محصولات موجود و آنالیز دقیق میزان کارآمدی برنامه ¬های جاری و پرسنل موجود.




با استفاده از لینک ارتباط با ما متقاضیان مشاوره طرح بازاریابی می توانند درخواست خود را ثبت نمایند.

responsive

« راه اندازی کسب و کار موفق با خبرگان و تسهیل گران فرایند کارآفرینی و کسب و کار ناب»



علاقمندان به علم کارآفرینی و مدیریت کسب و کار با تسهیل گری و تیم سرمایه انسانی خبرگان مرکز مشاوره ، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی نوآوران خلاق پارسی(با مجوز رسمی از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی) در مسیر ایجاد کسب و کار ، پایدار ، موفق و دارای نرخ رشد براساس سنجش شاخص های کمی و کیفی کارآفرینی قدم بگذارید. افتخار ماست که در طول مسیر شما را همکاری و تا رسیدن به قله موفقیت مساعدت نماییم.