کمپین تبلیغات


ما برای مشکلات شما ایده داریم!

کمپین تبلیغات


عده ای بازاریابی و تبلیغات را جدا از هم نمیدانند در در حالی که این دو کاملا دو مفهوم جدا و تخصصی است که هر دو با اهمیت و اساسی هستند و تاثیر بالایی بر موفقیت کسب و کارها دارند. شناخت صحیح تفاوت بازاریابی و تبلیغات و بکارگیری صحیح هرکدام بر پیشرفت کسب و کار تاثیر گذار خواهد بود.
تبلیغات (Advertising) عبارتست از: معرفی و نمایش خدمات یا محصولات شرکت شما به مشتریان کنونی و بالقوه؛ با پرداخت پول و از طریق شرکت ها و فرصت های جانبی مانند سایت های اینترنتی و بیلبورد را تبلیغات می نامند.
اما بازاریابی (Marketing) مجموعه فعالیت های کسب و کارها برای آموزش و تشویق افراد به انتخاب خدمات یا محصولات شان در میان رقبا را است. بازاریابی در واقع شامل بخش هایی کوچکتر مانند نحوه تبلیغات، شناخت مشتریان، پشتیبانی خدمات و محصولات و جذب رضایت مشتریان برای تشویق به همکاری مجدد با کسب و کار می شود. مجموعه این فعالیت ها کسب و کار را در جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی یاری خواهد کرد.
تبلیغات می تواند تاثیر بسیار مهمی در میزان موفقیت و درآمد کسب و کار داشته باشد.
در تعریف تبلیغات می توان گفت که هرگونه حرفه یا فعالیت و اقدامی که به وسیله تولید اطلاعات، سعی در افزایش فروش یک کالا یا محصول کند را از آن به عنوان مفهوم تبلیغات یاد می کنند. اما در تعریفی جامع‌تر و دقیق تر از تبلیغات می‌خوانیم که: تبلیغات یعنی ابلاغ یک پیام از طریق یک رسانه به گروهی معین، با صرف هزینه و در یک رابطه غیر شخصی.
این شش پرسش به عنوان مدل 6W، یکی از رایج‌ترین و معروف ترین روش ها در برنامه‌ریزی اولیه برای تبلیغات استفاده از مدل W6 است که با 6 پرسش زیر معرفی می شود:
1- مخاطب من چه کسی ست؟ (Who)
2- مخاطب من کجاست؟ (Where)
3- چه پیامی را باید به او انتقال دهم؟ (What)
4- چرا باید این پیام را به او انتقال بدهم؟ (Why)
5- از طریق کدام رسانه باید به او پیام بدهم؟ (Which)
6- چه وقت باید با او ارتباط برقرار کنم؟ (When)
برای طرح ریزی یک تبلیغات موثر می توان از الگوی 5M استفاده نمود. اجزاء این الگوی عبارتند از:
1- ماموریت (Mission) : ابتدا هدف‌تان را از برنامه تبلیغاتی‌تان مشخص کنید.
2- پیام (Message) : برای رسیدن به این هدف چه پیامی را باید اعلام کنید؟
3- رسانه (Media): بهترین رسانه‌ها برای اطلاع رسانی این پیام به مخاطبان کدام است؟
4- هزینه (Money): برای تحقق این اهداف چقدر بودجه لازم دارید؟
5- قابل اندازه گیری(Measurement) : بعد از اجرا نیز ارزیابی کنید که چقدر به اهداف‌تان نزدیک شدید؟




کمپین تبلیغاتی یعنی استفاده از استراتژی تبلیغات و انتخاب یک رسانه درست برای انتقال پیام برند، سپس ساخت یک فرآیند تبلیغی برای معرفی محصول و ترغیب مخاطبان برای خرید محصول.
در کمپین تبلیغاتی از رسانه برای افزایش فروش و معرفی یک محصول استفاده می شود اما در کمپین بازاریابی مجموعه از استراتژی های بازاریابی صورت می گیرد تا مخاطب علاوه بر اینکه از برند و محصولات شرکت آگاه شود به استفاده از سبد محصولات شرکت نیز ترغیب شود.
تبلیغات و بازاریابی دیجیتالی چیست؟
تبلیغات و بازاریابی دیجیتالی از جمله اقدامات مؤثر برای کسب و کارهاست تا بتوانند کسب و کار خود را به درستی به مشتریان بشناسانند و فروش کالا یا خدمت خود را افزایش دهند




تبلیغات دیجیتال به گونه ای از تبلیغات گفته می شود که تمامی پروسه تولید , انتقال و نمایش آن توسط ابزار و زیر ساخت های دیجیتال امکان پذیر می باشد. تبلیغات دیجیتال در واقع مبتنی بر فرایند تکامل جوامع در استفاده از ابزار و زیر ساخت های دیجیتال است تا از چنین موقعیت عالی بیشترین بهره را ببرد. در دنیای امروز کمتر کسی را می توان یافت تا از دست کم یکی از ابزار دیجیتال استفاده نکند امروزه با گسترش زمان، استفاده کاربران از اینترنت و استفاده فراوان آن ها از گوشی های هوشمند یک زیر مجموعه از مدیریت بازاریابی محسوب می شود. در واقع مفهوم بازاریابی دیجیتالی را می توانیم استفاده از تمام ابزارهای دیجیتالی برای بازاریابی بیان نمود؛ پس بدین ترتیب می توان تمام ابزارهایی که در دیجیتال مارکتینگ برای گسترش بازاریابی استفاده می شود در بازاریابی دیجیتالی نیز مورد استفاده قرار داد.
ابزارهای بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) عبارتند از :
1- بازاریابی توسط موتورهای جستجوگر (SEM) ؛
2- بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO) ؛
3- بازاریابی محتوا (Content Marketing) ؛
4- بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing) ؛
5- بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing) ؛
6- استراتژی محتوا (Content Strategy) ؛
7- تبلیغات بر اساس کلیک (PPC) ؛
8- بازاریابی نفوذگرا (Influencer Marketing) ؛
9- تبلیغات بنری ((Banner Advertising) ؛
10- بازاریابی ایمیلی (Email Marketing) ؛
11- بازاریابی موبایلی (Mobil Marketing) ؛
12- بازاریابی از طریق همکاری در فروش (Affiliate Marketing) ؛
13- تولید محتوا ( Content Create) ؛
14- بازاریابی ویروسی دیجیتال (Digital Viral Marketing) ؛
گاهی در فهرست ابزارهای بازاریابی دیجیتال، به تبلیغات هدفمند و سفارشی شده (Targeted Advertising) و نیز تبلیغ مستقیم (Native Advertising) هم اشاره می‌شود.




با استفاده از لینک ارتباط با ما متقاضیان مشاوره طرح بازاریابی می توانند درخواست خود را ثبت نمایند.

responsive

« راه اندازی کسب و کار موفق با خبرگان و تسهیل گران فرایند کارآفرینی و کسب و کار ناب»



علاقمندان به علم کارآفرینی و مدیریت کسب و کار با تسهیل گری و تیم سرمایه انسانی خبرگان مرکز مشاوره ، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی نوآوران خلاق پارسی(با مجوز رسمی از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی) در مسیر ایجاد کسب و کار ، پایدار ، موفق و دارای نرخ رشد براساس سنجش شاخص های کمی و کیفی کارآفرینی قدم بگذارید. افتخار ماست که در طول مسیر شما را همکاری و تا رسیدن به قله موفقیت مساعدت نماییم.