طراحی و برگزاری رویداد

ما برای مشکلات شما ایده داریم!


رویدادهای استارتاپی قادرند ایده های کسب و کار و شخص را در یک فضای شبه مارکت انسانی قرارداده و به بلوغ ایده‌پردازی ذهن شما کمک کند. البته این رویدادها زمانی شما را مورد سنجش قرار می‌دهند که شما خود را جزیی از جامعه استارتاپی ایران بدانید و شروع به فعالیت استارتاپی در حوزه خود کرده باشید.
رویدادهای استارتاپی نه تنها منحصر به فرد یا کسب و کار خاصی نیستند بلکه می‌توانند در قالب و محیط مناسب برای تمامی کسب و کارها از کوچکترین تا بزرگترین مفید فایده باشند. امروزه ویژگی‌های کسب و کار‌های موفق روز به روز تغییر می‌کند زیرا ذهن ما با تمام پیچیدگی خود تنهاست و یک ذهن تنها برای پیشبرد کسب و کار کافی نیست.




دانش همراه با تجربه بسیار مهم است و انتقال تجربه اشخاص در رویدادهای استارتاپی به ما کمک می کند که در مسیر مطمئن و با حداقل مخاطره قدم برداشته و از تخصص و دانش نیروهای هم افزا با حوره کسب و کار خود کمال استفاده مطلوب را به عمل آوریم. در نتیجه صاحبان استارتاپ ها بایستی با پیدا کردن محیط مناسب، خود را در معرض ایده‌های تازه و نو قرار داده تا بتوانند رشد هرچه بیشتر کسب و کار خود را شاهد باشند. رویدادهای استارتاپی و پتانسیل ارتباط‌های موجود در آن دستیابی به موفقیت را تسریع می بخشد.




معنای اصطلاحی و رایج استارتاپ (Startup)

تعریف استارتاپ به عنوان یک واژه انگلیسی در دیکشنری وبستر: استارتاپ یک کسب و کار جدید است. درتعریف استارتاپ توسط مرکز کسب و کارهای کوچک آمریکا(USSBA) بیان شده است که کسب و کاری که معمولاً حول محور یک تکنولوژی شکل می‌‌گیرد و پتانسیل توسعه زیادی دارد. استیوبلنک استارتاپ را سازمانی که در جستجوی یک مدل کسب و کار که قابل تکرار و مقیاس‌پذیر باشد و شکل گرفته ، تعریف نموده است. اریک ریس نیز استارتاپ اینگونه تعریف نموده است که استارتاپ یک نهاد انسانی است که برای ارائه یک محصول یا خدمت جدید در شرایطی که ابهام بالایی وجود دارد به وجود آمده است.
از دیدگاه صاحبان استارتاپ‌های موفق تکرار‌پذیری شرط اصلی داشتن یک استارتاپ موفق است ار آنجا که برای موفقیت در یک امر ما بایستی بتوانیم بارها و بارها از یک الگو بهره ببریم و بتوانیم در کسب و کارمان به دفعات مشتری‌هامان را پای تولیدات خود بکشانیم، بایستی کسب و کار ما، استارتاپ ما و الگویی که ما برای خود تعیین کرده‌ایم دارای قابلیت تکرار‌پذیری باشد یعنی فقط ما را برای یک بار به سودآوری نرساند بلکه بارها برای ما مفید فایده باشد.
اما در رابطه با مقیاس‌پذیری باید گفت که هر استارتاپ و الگوی کسب و کاری بایستی توانایی رشد و ایجاد فضای بیشتر برای سودآوری را دارا باشد، به بیان دیگر وقتی ما طرح‌ریزی یک استارتاپ را انجام می‌دهیم بایستی با ذهنی آینده‌نگر به پیش‌برد اهداف خود و یا شرکت خود در مقیاس‌هایی بزرگ‌تر بیاندیشیم، تا از این طریق بتوانیم بیشترین موفقیت را از یک الگو به دست بیاوریم.




اما به چه نوع از کسب و کارهایی استارتاپ گفته می شود؟
کسب و کارهایی که دارای ویژگی های زیر باشند صاحب نظران از آنان با عنوان استارتاپ یاد می کنند:
1- استارتاپ سازمانی است موقتی که در جستجوی مدل کسب‌وکاری گسترش‌پذیر، تکرارپذیر و سود ده است.
2- استارتاپ شرکتی ست که ساخته شده تا به سرعت رشد کند. نفس تازه تاسیس بودن هیچ شرکتی را استارتاپ نمی‌کند.
3- استارتاپ شرکتی است که درباره این سه سردرگم است: ۱- محصولش چیست؟، ۲- مشتریان آن که هستند؟. ۳- چگونه پول در بیاورد؟.
4- استارتاپ نهادی است انسانی که ساخته شده برای خلق محصول یا خدمتی نو در شرایط عدم قطعیت بسیار.
• رویدادهای استارتاپی
رویدادهای استارتاپی از جمله گردهمایی‌ها و همایش‌هایی است که با رویکرد بررسی، داوری، شناخت ایده‌ها، استارتاپ‌های برتر و از سوی دیگر با دیدگاه یافتن دوستان و ایده‌های هم‌سو و هم‌چنین پیدا کردن هم‌تیمی‌‌ها و ایجاد روابط دوستانه و تشکیل تیم‌های جدید برای شرکت‌کنندگان به حساب می‌‌آیند.
رویدادهای استارتاپی مکان مناسبی برای صاحبان کسب و کار است تا بتوانند ایده‌های نو و فکرهای تازه و ذهن‌های خلاق‌تری را به سوی شرکت خود جذب کنند و اما برای آن‌ها که به دنبال یک فرصت برای شناساندن خود و خلاقیت‌های فردی‌شان در رابطه با ایده‌پردازی می‌باشند نیز مکان مناسبی است تا بتوانند با گروه‌ها و افراد هم‌فکر با خود آشنا شوند و تفکرات خود را به اشتراک با آن‌ها بگذارند.

• نگاهی بر رویدادهای استارتاپی

1- رویداد استارتاپی “استارتاپ ویکند”
استارتاپ ویکند‌ها، رویدادی 54 ساعته که علاقه‌مندان به راه‌اندازی استارتاپ را در 2 روز به صورت فشرده با مقوله‌های ساخت تیم، تبادل ایده، طراحی یک مدل کسب و کار، طریقه ارائه مدل کسب و کار خود و چگونگی توسعه و پیشرفت طرح‌ها در برابر داوران و مربیان آشنا می‌‌شوند. رویدادی که در آن به غیر از یادگیری، به شبکه سازی و پیدا کردن هم‌تیمی‌ و سنجیدن ایده‌های خود نیز پرداخته می‌‌شود. برای آشنایی بیشتر با استارتاپ ویکند در ایران می‌توانید به اینجا بروید.
2- رویداد استارتاپی “ایده بازار دانشگاه امیرکبیر”
رویداد ایده بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هدف بومی‌‌سازی رویدادهایی مثل استارتاپ ویکند‌ها در ایران تشکیل شده و شرکت کردن در آن هم برای تمامی‌ علاقمندان آزاد است. تمرکز این ایده بازار بیشتر بر سنجش ایده در بین مخاطبان و داوران این رویداد می‌باشد البته این به جز جوائز و سرمایه‌های اولیه‌ای است که به ایده‌های منتخب اعطا می‌شود. تا به امروز این رویداد دو بار در سطح عمومی‌ و سه بار در سطح تخصصی برگزار شده است.
3- رویداد استارتاپی “استارتاپ گرایند”
استارتاپ گرایند یک رویداد درباره گسترش ارتباط کارآفرینان و موسسان استارتاپ‌ها در محیط کارآفرینی با رویکرد وب و فناوری است. این رویداد با هدف آموزش، تشویق و الهام‌گیری و ارتباط‌سازی کمک می‌‌کند تا برگزارکنندگان استارتاپ در شهرهای مختلف بتوانند با یکدیگر آشنا شوند و به تعامل و همکاری بپردازند. در واقع در کنار موضوع اصلی که مصاحبه با بنیان‌گذاران استارتاپ‌های موفق است، شما می‌توانید به راحتی با کسانی که زمینه فکری و کاری هم‌سو با شما را دارند تبادل ایده و تجربه کنید و وقت خود را به فعالیت‌های شبکه سازی و تیم سازی بگذرانید.
4- رویداد استارتاپی “همفکر”
اگر به دنبال محیطی برای شبکه سازی و سنجیدن ایده ها و فکرهای خود می‌گردید و به دنبال فضایی با سلیقه‌های مختلف هستید شما به همفکر نیاز دارید، رویدادی که چهارشنبه‌ها از ساعت 6 تا 8 عصر در یک فضای استارتاپی در سطح شهر تهران برگزار می‌شود.
5- رویداد استارتاپی “گروه استارتاپ‌های ایران”
گروه استارتاپ‌های ایران ماهانه نشست‌هایی را برگزار می‌کند که در آن سرمایه‌گزاران، کارآفرینان، فعالان استارتاپی از ایران و اروپا حضور پیدا می‌کنند و به تبادل‌نظر و شبکه سازی می‌پردازند این نشست یکی از فعالیت‌های گروه استارتاپی ایران است.
6- رویداد استارتاپی “وایزآپ”
رویداد استارتاپی وایزآپ هدف آن ایجاد محیطی برای همکاری افراد و گروه‌هاست تا در آن با فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای یادگیری جمعی به سوی تقویت شبکه ارتباطی میان کارآفرینان نوپا و خبره بروند.
7- رویداد استارتاپی “هاکا”
برنامه‌نویسی در ایران به صورت آزادکاری و معمولا دور‌کاری به حساب می‌‌آید و برنامه‌نویسان در اتاق خود مشغول نوشتن کد هستند اما هاکا می‌تواند فضایی مناسب برای تبادل اطلاعات بین برنامه‌نویسان مختلف باشد، هاکا تهران بخشی از یک برنامه جهانی به نام هاکاگلوبال است که یک مکان مناسب برای دورهمی برنامه‌نویسان و شبکه سازی و تبادل نظرات است.
رویداد استارتاپی “جشنواره وب و موبایل ایران”
رویداد استارتاپی جشنواره وب و موبایل ایران از سال 1387 برگزار شده است. هر سال در مراسم اختتامیه این جشنواره کنفرانس‌ها و همایش‌های علمی با حضور چهره‌های جهانی برگزار می‌شود. برای کسانی که به دنبال یک رویداد مناسب در حوزه فناوری اطلاعات می‌گردند این جشنواره بسیار فضای مطلوبی برای ارتباط‌‌گیری و سنجش ایده‌هاست.

برای داشتن جوامع کارآفرینانه باید به دنبال ساخت اکوسیستم‌های کارآفرینی بود. هر اکوسیستم کارآفرینی پویا و سرزنده، همچون پازل از قطعات سازنده متفاوتی همچون دانشگاه‌های نوآور، فرهنگ کارآفرینی، ریسک‌پذیری و پذیرش شکست، وجود سرمایه خطر پذیر، مراکز رشد و … تشکیل شده است. یکی از مهمترین این قطعات وجود رویدادهای مختلف است. رویدادهای مرتبط با کارآفرینی را به صورت خلاصه و کلی می‌توان اینگونه دسته بندی کرد:
1- نشست‌های دور همی (Meetup) ها که گاهی همراه با سمینار است؛
2- کارگاه‌های آموزشی نیم، یک یا دو روزه؛
3- کلاس‌های ترمیک (طولانی) آموزشی برای استارتاپ‌ها؛
4- انواع مسابقات، جشنواره‌ها و Pitch ها (منظور از Pitch، ارایه سریع و کامل ایده استارتاپی در حضور جمع است) که معمولاً در بخشی از آن صاحبان ایده، ایده خود را در جمع مطرح کرده و به داوری می‌گذارند.
5- سمینارهای یک روزه (یا بیشتر) انتقال تجربه، نظیر Startup School ها، Startup Academy که گاهی (نه همیشه) همراه با مسابقه نیز هست.
6- شبیه‌سازهای فرآیند استارتاپ نظیر Startup Weekend، Lean Startup Machine، Startup Live، Startup Cup، ۳ Day Startup و … که فرآیند راه‌اندازی استارتاپ از ایده خام اولیه را (معمولا در سه روز) شبیه سازی می‌کنند.




با استفاده از لینک ارتباط با ما متقاضیان مشاوره طرح بازاریابی می توانند درخواست خود را ثبت نمایند.

responsive

« راه اندازی کسب و کار موفق با خبرگان و تسهیل گران فرایند کارآفرینی و کسب و کار ناب»



علاقمندان به علم کارآفرینی و مدیریت کسب و کار با تسهیل گری و تیم سرمایه انسانی خبرگان مرکز مشاوره ، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی نوآوران خلاق پارسی(با مجوز رسمی از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی) در مسیر ایجاد کسب و کار ، پایدار ، موفق و دارای نرخ رشد براساس سنجش شاخص های کمی و کیفی کارآفرینی قدم بگذارید. افتخار ماست که در طول مسیر شما را همکاری و تا رسیدن به قله موفقیت مساعدت نماییم.