تبلیغات و بازاریابی

ما برای مشکلات شما ایده داریم!


تبلیغات و بازاریابی تاثیر بسیار مهمی در میزان موفقیت و درآمد سازمان داشته و یکی از موضوعات اساسی موفقیت در کسب و کار را می توان تبلیغات و بازاریابی دانست .
معمولا بازاریابی و تبلیغات را جدا از هم نمی دانند و از هر دو اصلاح به یک منظور استفاده می کنند. با این که هر دو با اهمیت و اساسی هستند و تاثیر بالایی بر موفقیت سازمان در تجارت دارند ولی مفاهیم متفاوتی از یکدیگر دارند. شناخت صحیح تفاوت بازاریابی و تبلیغات و بکارگیری صحیح هرکدام بر پیشرفت سازمان تاثیر گذار خواهد بود.
تبلیغات (Advertising) عبارت است از : معرفی و نمایش خدمات یا محصولات سازمان به مشتریان کنونی و بالقوه؛ با پرداخت پول و از طریق شرکت ها و کانون های آگهی و تبلیغات
تخصص در مدیریت تبلیغات به این علت که می‌تواند به صورت مستقیم بر فروش و درآمد و سود شرکت‌ها تاثیر بگذارد، همواره تخصصی ارزشمند بوده و زمینه‌های شغلی گسترده و متنوعی را برای علاقه‌مندان به این حوزه ایجاد کرده است.
بازاریابی (Marketing) عبارت است از : مجموعه ای از روش ها و فرآیندها در جهت برقراری ارتباط و انتقال وسیع پیشنهادات ارزشمند به مشتریان کالا و خدمات، ذینفعان و جامعه مدنظر . در بیان دیگر بازاریابی مجموعه فعالیت های سازمان برای آموزش و تشویق افراد به انتخاب خدمات یا محصولات سازمان در میان رقبا است.
هدف بازاریابی ایجاد فروش بیشتر و حلقه واسط بین مشتریان، محصولات و برند است بازاریابی در واقع ایجاد رابطه پایدار بین مشتریان و محصولات بوده و شامل بخش هایی کوچکتر مانند نحوه تبلیغات، شناخت مشتریان، پشتیبانی خدمات و محصولات و جذب رضایت مشتریان برای تشویق به همکاری مجدد با سازمان می شود. مجموعه این فعالیت ها سازمان را در جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی یاری خواهد کرد.
بازاریابی در تعریف دیگر عبارت است از فرایندی که یک شرکت از طریق مسیری سودآوررانه می تواند نیاز مشتری را به درآمد تبدیل نماید. بازاریابی همان برندینگ، انتخاب نام تجاری، قیمت گذاری و پلی بین هزینه و درآمد ناشی از تبلیغات در رسانه هاست. بازاریابی همان فروش نیست.
بازاریابی هنگامی به خوبی انجام شده است که ؛
1- در استراتژی کسب و کار ، راه ورود "ارزش قابل پیشنهاد به مشتری" در سند استراتژی بازاریابی و جایگاه برنده دیده شده باشد. بازاریابی زمانی که به خوبی انجام نشده است.
2- یک لیست بی پایان از تبلیغات و ترفیعات فروش است که پایانی ندارد.




بازاریابی در قرن بیست و یکم باید به طور وسیع، اما نه به طور صددرصدی، قابل اندازه گیری و هدایت در مسیر اهداف شرکت باشد. هنگامی که بازاریابی به صوت صحیح انجام شود الف) شامل اجزا منظم و دقیقی در خصوص تاکتیک ها و تکنیک هاست ب) سیاست های فرهنگ ساز سازمانی را شامل خواهد شد.
بازاریابی یکی از مهم ترین کارهایی است که یک کسب و کا می تواند برای موفقیت خود انجام دهد. بازاریابی نه فقط موجب ایجاد آگاهی از برند می گردد، بلکه موجب افزایش فروش، رشد کسب و کار و نزدیکی مشتریان سازمان خواهد شد.
در گذشته، تبلیغات، به عنوان تنها راه ارتباط با مشتری و ارسال پیام به او تلقی می‌شد. اما امروز دانش بازاریابی به ما آموخته است که هر محصول یا خدمت یا برند، به شکل‌های مختلف با مخاطب و مشتریان بالقوه و مشتریان بالفعل خود رابطه برقرار می‌کند.




با استفاده از لینک ارتباط با ما متقاضیان مشاوره می توانند درخواست خود را ثبت نمایند.

responsive

« راه اندازی کسب و کار موفق با خبرگان و تسهیل گران فرایند کارآفرینی و کسب و کار ناب»



علاقمندان به علم کارآفرینی و مدیریت کسب و کار با تسهیل گری و تیم سرمایه انسانی خبرگان مرکز مشاوره ، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی نوآوران خلاق پارسی(با مجوز رسمی از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی) در مسیر ایجاد کسب و کار ، پایدار ، موفق و دارای نرخ رشد براساس سنجش شاخص های کمی و کیفی کارآفرینی قدم بگذارید. افتخار ماست که در طول مسیر شما را همکاری و تا رسیدن به قله موفقیت مساعدت نماییم.