فروش و بازرگانی

ما برای مشکلات شما ایده داریم!

فروش و بازرگانی


فروش، در واقع انتهای ترین عملیات بازاریابی در یک معامله و شروع یک رابطه بلند مدت با مشتری است.
فروشندگی، حرفه ای پیچیده و سخت بوده و موفقیت در گرو برخورداری از مهارت های فنی و تخصصی، ارتباطی و تعاملی با انسان ها است.
مصرف کنندگان در صورتی که به حال خود رها شوند به طور معمول محصولات یک مؤسسه را به حد کافی نخواهند خرید. بنابراین، این وظیفه فروشنده است که با استفاده از تکنیک¬ های نوین بازاریابی محصول خود را به بهترین وجه بفروشد.
در یک تعریف کامل¬تر می توان گفت که فروشنده، بازاریاب یا ویزیتور کسی است به عنوان سفیر شرکت با مشتری ملاقات می کند و با استفاده از ابزارها و مهارت¬ های ادارکی، انسانی، ارتباطی و تخصصی یک تعامل سازنده بین مشتری و شرکت برقرار می¬ سازد.




بنابراین برای داشتن فروش بهتر توجه به ۳ مهارت زیر لازم و ضروری است :
1- مهارت ادارکی : شامل درک، شناخت، تحلیل، پیش¬ بینی و تصمیم درست در مورد عناصر مختلف بازار و طرفین معامله.
2- مهارت انسانی، ارتباطی: شامل تأثیر و نفوذ در دل¬ ها، همراه سازی، ترغیب و تأثیرگزاردن بر فرآیند فروش.
3- مهارت فنی و تخصصی: آشنایی با ویژگی¬ های فنی مهندسی محصول، تخصص و مهارت شغل فروشنده.




اصطلاح بازرگانی مفهومی گسترده‌تر از تجارت دارد. به این معنی که علاوه بر دادوستد، حوزه‌های دیگری نیز در این مفهم می‌گنجد.
مهم‌ترین موضوعات مورد بحث در بازرگانی عبارت‌اند از :
دادوستد، بیمه، حمل ‌و نقل، روش‌های پرداخت، بازاریابی، مذاکرات و مکاتبات بازرگانی، اسناد مربوط به بازرگانی و قرارداد خرید وفروش
همان‌گونه که از موارد مطرح شده بر می‌آید، بازرگانی علاوه بر دادوستد، به جنبه‌های دیگری مانند بازاریابی، حمل و نقل، مذاکره، شیوه پرداخت و … نیز توجه دارد. درواقع بازرگانی یک فرآیند است که دادوستد یک جزء آن به‌حساب می آید. یک بازرگان علاوه بر مهارت های مربوط به تجارت لازم است با شیوه های بازاریابی نیز آشنا باشد. آشنایی با مفاهیمی چون بازارشناسی، تقسیم بندی بازار، تعیین بازار هدف، برند سازی، بازاریابی دیجیتال، قیف فروش، سرنخ های فروش و … مواردی است که یک بازارگان موفق باید بر آنها تسلط داشته باشد. شاید این پرسش در ذهن شما پیش بیاید بسیاری از بازرگانان سنتی موفق با این مفاهیم آشنا نیستند. شاید این موضوع از نظر نظری درست باشد اما در عمل بازرگانان سنتی نیز به صورت عملی به خوبی با این مفاهیم آشنا هستند.




با استفاده از لینک ارتباط با ما متقاضیان مشاوره می توانند درخواست خود را ثبت نمایند.

responsive

« راه اندازی کسب و کار موفق با خبرگان و تسهیل گران فرایند کارآفرینی و کسب و کار ناب»



علاقمندان به علم کارآفرینی و مدیریت کسب و کار با تسهیل گری و تیم سرمایه انسانی خبرگان مرکز مشاوره ، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی نوآوران خلاق پارسی(با مجوز رسمی از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی) در مسیر ایجاد کسب و کار ، پایدار ، موفق و دارای نرخ رشد براساس سنجش شاخص های کمی و کیفی کارآفرینی قدم بگذارید. افتخار ماست که در طول مسیر شما را همکاری و تا رسیدن به قله موفقیت مساعدت نماییم.