برون سپاری خدمات

ما برای مشکلات شما ایده داریم!


برون سپاری خدمات

صاحب نظران با بررسی شرکتهای کوچک و متوسط دریافتند که توسعه مزیت به منابع در دسترس این شرکتها ارتباط دارد. با توجه به توسعه انواع وظایف در سازمانها، پتانسیل سازمان را طبقه بندی نموده و شرکتها را در پنج طبقه زیر در ارتباط با مزیت رقبتی شناسایی نموده اند:

1- تازه وارد (واردات و صادرات)

2- تازه کار پیشرفته (استفاده از عامل های هزینه)

3- مذعی (همکاری)

4- متخصص (همکاری مشترک)

5- تولید کنندگان فرارزی (کلاس جهانی)

براساس مطالعات اندیشمندان هر یک از وظایف سازمانها که بالقوه می تواند تعیین کننده مزیت باشد براساس فعالیتهای محوری حول وظیفه قابل شناسایی است که در جدول ارایه شده است.



(مزیت (فعالیت وظیفه
خرید، مذاکرات قراردادها واردات
تولید، توزیع، بازاریابی صادرات
تولید، بازاریابی، خدمات پس از فروش صادرات غیرمستقیم
شهرت، مهارت، خلاقیت همکاری
شهرت، مهارت، خلاقیت مشارکت
مدیریت نام تجاری(برند)، استحکام و توانایی مالی تولید فرامرزی


چگونگی بهره برداری از شرکت های کوچک و متوسط به استراتژی برون سپاری باز می گردد. شرکت ها بسیاری از فعالیتهای خود را برون سپاری می کنند که فرض می کنند بخش اصلی کسب و کار آنها نیست. با این نگرش بسیاری از حوزه ها برون سپاری شده است اما خرید از این قاعده مستثنی شده است. بدیت ترتیب علی رغم آنکه حتی فعالیتهای ساخت و تولید نیز برون سپاری می شود ولی در حوزه خرید فقط اقلام غیراستراتژیک که قابلیت تهیه آن در بازار وجود دارد به پیمانکاران ارجاع شده است. دلیل عمده این نوع سیاست براساس تحقیق انجام شده به نگرانی مدیران به از دست دادن کنترل باز می گردد. بسیاری از فعالیت ها انجام آن در درون سازمان و با استفاده از منابع دراختیار برای صاحبان کسب و کارها ، بالقوه امکان پذیر نبوده و یا با ریسک همراه است. از طرفی انجام این دسته از فعالیت ها برای تکمیل فرایند پروژه ضروری است و نمی تواند از انجام آن صرف نظر کرد. برون سپاری (Outsourcing) در مفهوم اولیه خود بدین معناست که بخشی از فعالیت های یک شرکت به بیرون سپرده شود و در حقیقت خود شرکت از فرایند خارج شود و کارها توسط شخص ثالث انجام شود.به بیان ساده برون سپاری یعنی تصمیم گیری درباره‌ی مرزهای یک مجموعه و به تبع آن، انتخاب فعالیت‌ها و فرایندهایی که اجرای آن‌ها به بیرون مجموعه سپرده می‌شوند.




برون‌سپاری اینگونه می توان تعریف نمود که عبارت است از : تفویض برخی از وظایف و اهداف بخش‌های مختلف سازمان به افراد یا شرکت‌هایی خارج از آن گفته می‌شود که در صنعت مورد نظر از تخصص کافی برخوردار است و در مقایسه با نتیجه نهایی با هزینه کمتری وظایف مورد نظر را انجام می‌دهد. برون‌سپاری نشان‌دهنده نوعی استراتژی است که برای ارائه‌دهندگان خدمات در این حوزه که دارای تجربه و تخصص کافی هستند، برخی قابلیت‌ها را فراهم کرده و آنها را به شرکای ارزشمندی تبدیل می‌کنند. تحولات در تقسیم کار مبتنی بر مزیت سبب گردیده تا کسب و کارها در دهه 1980 با توسعه برون سپاری ، جهت گیری خود را به توسعه برون سپاری حمل و نقل و انبار سوق دهند. مبانی کلیدی تصمیم گیری در برون سپاری مبتنی بر دو اصل مزیت کلیدی و اقتصاد اندازه است و با ایت سمت یری، سویس دهندگان لجستیک شکل گرفتند. به طور خلاصه عملیات برون سپاری فرایندهای کسب و کارانجام فعالیت‌ها را تخصصی ، کیفی ، سریع‌تر و ارزان‌تر می‌کند. از اصلی‌ترین دلایل برون سپاری، کمبود در منابع ضروری، کاهش و کنترل هزینه، انعطاف در کسب و کار، استفاده از نیروهای متخصص ، دستیابی به جدیدترین فناوری های نوین و تسریع در انجام فعالیت های کسب و کار برشمرد. مزایای برون سپاری به نظر آشکار می رسد و کارشناسان آن را در تمامی حوزه های فرایندهای کسب و کار، از عملیات لجستیکی ، پشتیبانی، فناوری اطلاعات و مدیریت مالی گرفته تا بازاریابی ، بازرگانی و منابع انسانی، به عنوان پاسخی به کاهش هزینه ها در کسب و کار پیشنهاد می کنند. هر گاه یک کسب و کار، منابع مورد نیاز خود برای دستیابی به اهداف تجاری خود را از بیرون تهیه کند، درگیر فرایند برون سپاری شده است. فعالان حوزه برون‌سپاری در زمینه‌ای خاص مهارت و تجربه داشته و در عین حال ابزارهای مورد نیاز جهت به پایان رساندن سریع‌تر پروژه‌ها را با هزینه کمتر و کیفیت برتر در اختیار دارند. لذا به نظر می رسد این امکان وجود دارد که فرد می تواند کل کسب و کار را بدون استخدام حتی یک کارمند اداره کند. امروزه توسعه برون‌سپاری و کثرت شرکت‌هایی که در سراسر جهان در حال همکاری با یکدیگر هستند، نشانه‌ای از تغییرات در اقتصاد آینده است، انتخاب منبع برون‌سپاری باید تخصصی و دقیق انجام شود و برای مالک کسب و کار توجیه اقتصادی داشته باشد.




اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی برای مشاوره چگونگی دریافت خدمات انجام عملیات برون سپاری کلیه فرایندهای کسب و کار اعم از: فناوری اطلاعات و ارتباطات / تامین سخت افزار / طراحی و تولید نرم افزار/ تهیه تجهیزات الکترونیکی / ترابری / لجستیک و انبارداری/ پشتیبانی / مالی / نمایشگاه / رویداد / بازاریابی / بازرگانی و فروش/ تبلیغات / تشریفات / تامین نیروی انسانی / اتوماسیون و سایر موارد، می توانند بدون هیچ هزینه ای و رایگان از طریق مراجعه حضوری ، تلفن ، ایمیل و یا ارسال درخواست کتبی خود از طریق بخش ارتباط با ما سایت ، تماس حاصل فرمایند. مطمئن باشید که کارشناسان ما با کمال احترام و خرسندی در اولین فرصت در کمتر از یک روز کاری درخواست شما را بررسی و پاسخگو خواهند بود.




کسب و کار ما برپایه رضایت مندی مشتری (Customer satisfaction) استوار است لذا برای ما سرمایه کلیدی و جایگزین ناپذیر محسوب می گردد. پس شک نکنید که در تحصیل و حفظ آن از همه توان خود کمال استفاده را خواهیم برد.




با استفاده از لینک ارتباط با ما متقاضیان مشاوره می توانند درخواست خود را ثبت نمایند.

responsive

« راه اندازی کسب و کار موفق با خبرگان و تسهیل گران فرایند کارآفرینی و کسب و کار ناب»



علاقمندان به علم کارآفرینی و مدیریت کسب و کار با تسهیل گری و تیم سرمایه انسانی خبرگان مرکز مشاوره ، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی نوآوران خلاق پارسی(با مجوز رسمی از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی) در مسیر ایجاد کسب و کار ، پایدار ، موفق و دارای نرخ رشد براساس سنجش شاخص های کمی و کیفی کارآفرینی قدم بگذارید. افتخار ماست که در طول مسیر شما را همکاری و تا رسیدن به قله موفقیت مساعدت نماییم.